Har ni någon fråga? Ring in till oss! 040 – 15 55 41

kontakt@rahmaassistans.se

Bli kund

nyastestegennyDet kan kännas lite krångligt att anlita eller byta anordnare. Det behöver det inte vara! Nedan följer hur det går till för att bli kund hos oss – i en process som endast omfattar fyra steg.

1. Kontakt

Oavsett om du funderar på att byta assistansanordnare eller om du behöver hjälp med att ansöka om personlig assistans är du välkommen att kontakta oss på vårt telefonnummer eller vår e-postadress.

2. Ett första möte – Introduktion

Vi bokar ett möte med dig när du kontaktar oss. Du får berätta om dina behov, krav och förväntningar på assistansen, samtidigt som du får möjligheten att lära känna oss. Du får även tillfälle att få mer information om våra tjänster och om hur vi arbetar. Mötet är kostnadsfritt och du förbinder dig naturligtvis inte till något.

3. Förslag på upplägg


Efter att vi noggrant gått igenom dina behov, krav och förväntningar presenterar vi ett lämpligt budgetförslag för hur din assistansersättning kan fördelas. Om ni vill ändra i upplägget som presenterats finns det självklart möjlighet att göra det.

4. Skriva avtal

Om du bestämmer dig för att anlita oss tar vi hand om det praktiska och tar över ansvaret för din personliga assistans det datum du anser vara lämpligt. Vi tar kontakt med din tidigare anordnare och Försäkringskassan, om vi inte kommer överens om annat.